ujeciu
Liczba pozycji: 53
Infrastruktura rynku finansowego - kierunki zmian i ich skuteczność w ujęciu międzysektorowym – ebook
Mirosława Capiga Witold Gradoń Łukasz Szewczyk Grażyna Szustak
Celem niniejszej monografii jest przedstawienie strategicznych wyzwań rozwojowych i ocena skuteczności infrastruktury polskiego rynku finansowego w kontekście nowej globalnej architektury finansowej. Autorzy skoncentrowali się na powiązaniach międzysektorowych, co stanowi niewątpliwie nowe podejście w literaturze przedmiotu. Powiązania międzysektorowe są analizowane w sposób kompleksowy w podziale...Data dostępności:
Data publikacji:
Sklep internetowy. Formy opodatkowania 2022/2023 – ebook
Kinga Jańczak
Wybór odpowiedniej formy opodatkowania działalności jest bardzo ważną kwestią, zwłaszcza dla frmy, która prowadzi sklep internetowy. Kompendium koncentruje się wokół tematyki form opodatkowania w ujęciu konkretnej działalności, jaką jest sklep online. Szczególna uwaga została poświęcona opodatkowaniu na zasadach ryczałtu ewidencjonowanego, którego zalety dostrzega coraz większe grono przedsiębiorców. Dzięki...Data dostępności:
Data publikacji:
Ryzyko, ciągłość biznesu, odpowiedzialność społeczna – ebook
Magdalena Kaźmierczak Sławomir Zapłata
W monografii przedstawione zostały podejścia do zarządzania kryzysowego, antykryzysowego w ramach zarządzania ryzykiem oraz ich wpływ na zarządzanie ciągłością biznesową. W książce omówiono między innymi: rolę i znaczenie systemu zarządzania jakością, metodykę zarządzania ryzykiem, normatywne rozwiązania ukierunkowane na zapewnienie trwałego sukcesu organizacji, integrację znormalizowanych systemów...Data dostępności:
Data publikacji:
Finansowe aspekty rozwoju regionalnej przedsiębiorczości – ebook
Małgorzata Jabłońska
Finansowe aspekty przedsiębiorczości regionalnej stanowią niezwykle ciekawe zagadnienie, rzadko poruszane w środowisku naukowym i nieopisane dotąd w literaturze przedmiotu. Zidentyfikowanie oraz określenie związków korelacyjnych między finansowymi determinantami przedsiębiorczości a rozwojem regionu umożliwiło wskazanie kierunku polityki proprzedsiębiorczej prowadzonej przez władzę samorządową. Rozwój...Data dostępności:
Data publikacji:
Controlling działań marketingowych. Pojęcie, narzędzia, etapy – ebook
Wojciech Grzegorczyk
Prawidłowo przygotowana i realizowana strategia marketingowa powinna zapewniać przedsiębiorstwu obronę przed konkurencją oraz mocną pozycję na rynku. Podczas i po zakończeniu jej wdrażania konieczne jest zebranie informacji o sytuacji rynkowej i podejmowanych działaniach z zakresu marketing mix w celu kontroli wykonania zamierzeń, porównania ich z założonymi wynikami czy sformułowania ewentualnych...Data dostępności:
Data publikacji:
Kapitał kobiet – ebook
Linda Scott
Wszyscy wiemy, że kobiety zarabiają gorzej od mężczyzn, wolniej awansują i rzadziej zasiadają w zarządach. Czy jednak jesteśmy tym faktem wystarczająco oburzeni? Czy raczej przyjmujemy jako oczywistość skandal, że połowa ludzkości, która w dodatku w krajach rozwiniętych jest – średnio rzecz biorąc – lepiej wykształcona, dostaje mniejsze wynagrodzenie za tę samą pracę? Czy faktycznie mężczyźni – w szerszej...Data dostępności:
Data publikacji:
Metodologia w studiach europejskich. VI Ogólnopolskie Europeistyczne Warsztaty Metodologiczne dla Doktorantów i Habilitantów – ebook
Monika Klimowicz
Niniejsza publikacja jest wynikiem szóstej edycji Ogólnopolskich Europeistycznych Warsztatów Metodologicznych dla Doktorantów i Habilitantów. Istotą prezentowanej pracy są założenia teoretyczne i metodologiczne możliwych obszarów badawczych, które podejmowane są obecnie w studiach nad integracją europejską. Każda z przedstawionych metodologii badawczych została uzupełniona merytorycznie i metodologicznie....Data dostępności:
Data publikacji:
Uczeń czarnoksiężnika, czyli społeczna historia marketingu – ebook
Anna Giza
Autorka ukazuje w wielostronnym i wielopłaszczyznowym ujęciu ewolucję marketingu i konsekwencje tej ewolucji dla firm, gospodarki rynkowej oraz ekonomii jako dyscypliny. Porusza kwestię, jakie zmiany w tych obszarach warunkują rozwój praktyk marketingowych. Rzeczowo przedstawia zjawiska i procesy generowane przez marketing, ilustrując je odpowiednimi, obrazowymi przykładami. Poza kontekstem ekonomicznym...Data dostępności:
Data publikacji:
Wpływ otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw – ebook
Robert Wolański
Prezentowana rozprawa przedstawia badania poświęcone oddziaływaniu otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw. Wśród elementów tego otoczenia analizą objęto głównie ich trzy rodzaje: obciążenia publicznoprawne, które uszczuplają środki własne przedsiębiorstwa, np. podatki, składki z tytułu ubezpieczeń społecznych oraz ubezpieczeń zdrowotnych, instrumenty zabezpieczające...Data dostępności:
Data publikacji:
Reakcje rynku na kryzys finansowy – ebook
Wiesława Przybylska-Kapuścińska
Książka zawiera opracowania wielu Autorów, poświęcone różnorodnym reakcjom na kryzys finansowy, obserwowany w wielu segmentach rynku, zarówno jego uczestników czy instytucji, jak również określonych instrumentów. Skutki kryzysu finansowego lat 2007-2010 zostały przedstawione zarówno w ujęciu globalnym, jak i w odniesieniu do wybranych krajów czy też dziedzin życia gospodarczego. Rozpatrywano...Data dostępności:
Data publikacji: